Přidej
dotaz
29.9.2016 | 1

Dobrý den, existuje nějaká stránka, na které je možné získat informace ohledně práv a povinností zaměstnanců, kteří pobírají invalidní důchod? Změní se něco pro invalidního důchodce, který začne pracovat? Také mě zajímá zda takovýto zaměstnanec má právo na dovolenou a jestli pokud by byl hospitalizovaný v nemocnici dostane nějaké potvrzení pro zaměstnavatele o hospitalizaci. Předpokládám, že neschopenku nedostane. Děkuji.

Diskuse

Dominika Horáková | 3.10.2016 16:32

Dobrý den,

práva a povinnosti zaměstnanců, kteří pobírají invalidní důchod, se řídí platným zákoníkem práce (zákon č. 262/2006 Sb.) a zákonem o zaměstnanosti (§ 67 - 84 zákona č. 435/2004 Sb.).

Pokud má zaměstnanec pobírající invalidní důchod se zaměstnavatelem uzavřenou řádnou pracovní smlouvu, má nárok na dovolenou. Údaje o délce dovolené mohou být buď součástí pracovní smlouvy nebo jsou stanoveny písemným dodatkem, který je zaměstnavatel povinnen svému zaměstnanci předat do 1 měsíce od vzniku pracovního poměru.

V případě hospitalizace zaměstnance nebo pracovní neschopnosti z důvodu nemoci či karantény, má zaměstnanec nárok na nemocenskou. Ta je v případě osoby invalidní ve III. stupni vyplácena pouze po dobu 85 kalendářních dní (dle § 28 zákona č. 187/2004 Sb. - tzn. 15 kalendářních dní ze strany zaměstnavatele a 70 kalendářních dní ze strany ČSSZ). Pokud se jedná o zaměstnance s přiznanou invaliditou v I. nebo II. stupni, má nárok na nemocenskou ve stejném rozsahu jako zaměstnanec bez handicapu.

 

S pozdravem,

 

Mgr. Dominika Horáková, DiS.

sociální pracovnice

 

 

Přidej odpověď
banner-handy.jpg
skoda_neridit_banner_vozejkov_550x160px_1.png