Přidej
dotaz
10.8.2021 | 1

Dobrý den, koupili jsme ojeté vozidlo(10 let starý ww caddy) a následně provedli flexi upravu pro vozickáře.Využili jsme příspěvek na koupi a úpravu motorového vozidla. Bohužel se auto po 2 měsících od koupi a úpravy porouchalo a jsou problémy s opravou auta, auto je nepojízdné. Chceme od kupní smlouvy odstoupit. Můžete nám poradit, jak v tomto případě postupovat . Děkujeme za odpověd'.

Diskuse

Hana Sixtová, sociální pracovnice CZEPA | 12.8.2021 9:49

Dobrý den,
jako sociální pracovnice musím konstatovat, že podle zákona o poskytování dávek osobám se zdravotním postižením (č. 329/2011 Sb.), pokud přestanete užívat vozidlo, na jehož koupi a úpravu byl poskytnutý příspěvek na zvláštní pomůcku, máte povinnost Úřadu práce ohlásit změny a vrátit poměrnou část příspěvku. 

Protože odstoupení od smlouvy má mnoho právních i individuálních podmínek, požádala jsem o odborný názor spolupracující externí právničku Mgr. Radku Pešlovou. Pro potřeby poradny uvádím souhrn doporučených informací:

Prodejce ručí za skryté vady a lze tedy odstoupit od smlouvy, pokud vady nelze opravit (§ 2169 odst. 1 občanského zákoníku). Ale provedená úprava vozidla může být v dokazování velkou komplikací. (Nevíme, co to je za vady a co to bylo za úpravu.)

 

To, že je vozidlo po koupi upraveno jistě bude argument prodejce, jak neuznat reklamaci. Tedy – opravdu upravující firma nemohla způsobit tuto závadu (třeba neprofesionalitou)? K tomu se nejspíš nevyhne reklamující vytvoření znaleckého posudku (např. na http://www.znalci-auta.cz/ lze smluvit znalce). 

 

Návrh postupu:

  1. vyjádření ze servisu o vadě, která brání užívání vozidla (nesmí se opravit!)
  2. dále bych se obrátila na firmu, která provedla úpravu s žádostí o vyjádření, zda mohlo díky jejich úpravě dojít k vadě v bodě 1. – udělala bych to formou reklamace provedené úpravy. Tuto reklamaci nejspíš zamítnou. Protokol schovat.
  3. Vyjádření servisu a protokol o reklamaci z bodu 2. zaslat na reklamaci prodejci auta společně s dopravením vozu.
    1. vyčkat schválení reklamace

                                                    i.     buď oprava

                                                   ii.     nebo odstoupení od smlouvy

  1. vyčkat na zamítnutí reklamace

                                                    i.     udělat znalecký posudek, obrátit se na prodejce znovu

                                                   ii.     se znaleckým posudkem se obrátit na ČOI –  mimosoudní řešení sporů

                                                  iii.     pokud to nepomůže, sepsat žalobu.
 

 

S pozdravem
Bc. Hana Sixtová, sociální pracovnice CZEPA

 

Přidej odpověď
banner-handy.jpg
skoda_neridit_banner_vozejkov_550x160px_1.png