Přidej
příběh
foto k článku
11.9.2014 | Celá ČR | Vozejkov

Kup si nos a ‚Pomáhej s humorem‘!

Konto Bariéry sbírá prostředky pro organizace pomáhající handicapovaným

 

Takový je název kampaně, kterou Konto Bariéry sbírá prostředky pro organizace pomáhající lidem s handicapem. Kampaň začíná 10. září prodejem klaunských nosů, vrcholí víkendem červených nosů a benefičním televizním pořadem na ČT1 v sobotu 27. září od 20 hodin. Prodej nosů pokračuje až do konce roku.

 

Pomáhej s humorem‘ navazuje na úspěch loňského ročníku, kdy prodej nosů a televizní pořad vynesl téměř 14 milionů korun. „Peníze z tohoto projektu rozdělujeme mezi organizace poskytující služby lidem s handicapem. Každým rokem máme více prodejních míst nosů a letos chystáme i zajímavé veřejné akce  - selfie mánii a happeningy s nosy - na podporu jejich prodeje. Pevně doufám, že vybereme vysokou částku a hodně lidem pomůžeme,“ přeje si Božena Jirků, ředitelka Konta Bariéry.

 

Tváří kampaně se stali Lucie Bílá a Jiří Lábus. Nafotili vizuály s červeným nosem. Konto Bariéry navíc vyzývá každého, kdo si nos koupí, aby si s ním pořídil fotografii, tzv. selfie a sdílel ji na sociální síti.

Červené nosy budou v prodeji v síti čerpacích stanic Benzina, v restauracích KFC a Burger King, v lékárnách Dr. Max, v knihkupectvích Neoluxor, v kavárnách CrossCafe a v internetovém obchodě Astratex.cz od 10. září. Kampaň vyvrcholí víkendem červených nosů (27. – 28. září), kdy se známé osobnosti zúčastní happeningů na podporu prodeje nosů, a především benefičním televizním pořadem Konta Bariéry. Vysílá jej ČT1 v sobotu 27. září od 20 hodin. Moderování se ujala netradiční dvojice známá především ze série spotů pro Air Bank Tomáš Jeřábek a Tomáš Měcháček. Konto Bariéry představí příběhy těch, komu pomáhá, a známé osobnosti v pořadu vystoupí ve vtipných scénkách. Nebude chybět L. Pavlásek, T. Matonoha, M. Šteindler, J. Vyorálek, M. Maurerová, D. Batulková nebo J. Lábus. Výtěžek z prodeje nosů a výnos benefičního pořadu rozdělí Rada Konta Bariéry tradičně mezi organizace, které poskytují služby lidem s handicapem.

 

Kampaň je inspirována britským „Comic Relief“, v překladu právě „pomoc humorem“. Britští autoři komedií R. Curtis a L. Henry ji vymysleli v reakci na hladomor v Etiopii. Prvním počinem bylo vysílání televizní stanice BBC ONE na Vánoce 1985. O tři roky později se poprvé konal „Red Nose Day“, neboli „Den červených nosů“. Tedy série událostí, akcí a happeningů a především živého nočního televizního vysílání. V jeho rámci vystoupili přední baviči a komici a vysílání, v jehož průběhu lidé telefonicky věnovali peníze na charitu, se stalo tradicí. Comic Relief shromažďuje prostředky celoročně prostřednictvím dalších akcí a pořadů – například britské páté série oblíbené taneční soutěže Star Dance. Dnes je největší charitou ve Velké Británii, financuje pomoc po celém světě.

 

Kristina Jakubcová

 

zdroj: helpnet.cz

Přidej komentář
banner-handy.jpg
skoda_neridit_banner_vozejkov_550x160px_1.png